lördag 15 augusti 2009

Vad har jag pysslat med?

Jag borde tvätta och jag borde städa och plocka här hemma.
Det är egentligen ett måste. MEN jag är trött och har inte energi till det. Så vad gör man då?
Jo, jag gör det jag tycker är roligt istället. SY.

Så det senaste dagarna har jag sytt mig en klänning och en topp till min syster.
Klänningen hittade jag i Burda Juni 2009. Toppen i en Burda från 1989 och den är toppenmodern idag , om jag får vitsa till det lite. Än en gång vilken tur att tidningarna inte blev kastade.....
Klänningen invigde jag igår på en tjejfest jag var på och sen shakeade vi loss på Harrys.
Toppen jag sydde, har min syster ikväll på ett födelsedagskalas.

Ikväll håller jag på att fästa trådar på sjalen som ska skickas till Kuba. Nu är det alla blommor som ska virkas. Det är tur att det bara tre varv till varje blomma och det tredje varvet virkas in i sjalen. Så jag tror att det ska gå ganska fort att göra den klar. För i september ska jag skicka den och det är redan in i mitten av Augusti. Ska säga att sjalen, den virkar jag på, på lunchrasterna och nu så har jag tagit hem den för att det ska gå lite fortare att få den klar.
.
/H
.

Inga kommentarer: