tisdag 18 augusti 2009

Trött

Vad gör man när man är trött för jämnan. Borde jag inte fått energi i sommar?

Nä, orsaken till min trötthet, är min mage. Just nu är jag ingen trevlig person som somnar vid matbordet. Inte sover ordentligt på natten på grund av smärtor. Orkar egentligen inte jobba, men gör det ändå. Orkar inte gå i säng och veta att det blir ännu en natt med smärtor.
Hur ska jag någonsin kunna bli bra?
Jag stoppar i mig papaya, annanas, citronmelisstinktur och stoppar en ingefärabit i naveln. Lindrar lite, men enklast hade varit, just nu, att plocka ut hela tarmen och lånat någon annans friska tarm. Eller helt enkelt skära bort magen.
Ingen som inte känner mig förstår att jag har magplågor. För dom ser jag bara tjock ut, gravid helt enkelt.
Men jag hoppas att jag en dag kan få hjälp. Det hade varit så bra, inte bara för mig utan min familj som blir lidande under mina värsta smärtor.
Nog gnällt för den här gången. Ibland så tar känslorna överhanden och man måste bara få säga det. Men det går inte att gnälla varje dag.Familjen vet, men kan ju inget göra. Jag vill inte belasta dom för mycket med mina bekymmer. Det är inte rätt.
Så jag fortsätter att leta orsaken.
En teori är att min tarm inte kan ta hand om kolhydrater på rätt sätt. Förklarar min laktosintolerans ,mjölksocker, eftersom kolhydrater som vete,råg, korn,havre och majs ,omvandlas till glukos (socker). Äter inte godis heller, socker i det också. Rörsocker verkar gå bättre än vanligt socker.

Men jag verkar inte kunna bryta ner proteinet heller ordentligt. Därför äter jag papaya och annanas som bryter ner protein enzymerna och vissa proteiner funkar sämre än andra som i ägg, kyckling,fisk och gris.
Det är ljust kött. Vad är det för skillnad på proteinet i ljust och mörkt kött?
Skulle vara intressant att veta. Skulle också vara intressant att veta om jag verkligen är så ensam om detta problem.
.
/H
.

Inga kommentarer: