torsdag 6 augusti 2009

Torsdagsmys

Y-dott är väldigt om sig och kring sig. I tisdags så ordnade hon ledigt till mig. (går bra för jag har eget företag med min syster.)
Idag och imorgon. Anledningen var att hon ville ha torsdagsmys och fredagsmys.
Sagt och gjort. Idag har jag varit hemma och jag kommer att vara hemma imorgon också.
Vi kommer INTE att gå på noliamässan imorgon utan vi ska i svamp- och bärskogen.
Idag har vi pysslat och rensat i trädgården så vi har varit ute nästan hela dagen.
Har börjat samla in och torka örter och körsbären är mogna. Hallonen börjar mogna och det är lite jordgubbar kvar att plocka in.
Det har varit varmt och skönt idag och vi har haft det härlig idag.
Imorgon kväll så ska jag ut och nattvandra. Det är "föreningar på stan."Vi kommer att vara några stycken som är ute och promenerar från nio på kvällen till klockan två på natten.
Det är för en bra sak och kan man hjälpa till med än så lite för ungdomarna som far illa, så gör jag det gärna.

Resten av helgen kommer att gå i salsans tecken med workshops och dans på lördagkvällen.
Det ska bli sååå kuuul!!!!!

Mina barn och min man kom hem med en laddning med kantareller som vi har rensat.
Så nu ska jag gå och förvälla dem och så ska jag göra rosenrot tinktur.
Jag har ju rosenrot i trädgården och nu så ska rötterna ner i sprit och sen ska de få ligga där i tre- fyra veckor. Sen så ska det väl bli sprutt i kärringen och gubben.
.
/H
.

Inga kommentarer: