torsdag 20 augusti 2009

Bio

E-dott har varit på Bio.
När hon kom hem frågade jag om bio:n var bra? -Den var sådär ,sa hon.
Vilken film såg ni? - "Year One".
Vad handlade filmen om?Frågade jag. - Säger dig Jack Black något? frågade hon.
-Nä, men Black Jack, säger mig en hel del. Svarade jag.
(Fy, vilken morsa jag är.)

Jag fick aldrig veta vad filmen handlade om......

Skulle ju ge ett utlåtande om filmen"Lady Snowblood II". Efter att ha sett massor med blod spruta och fortfarande en massa snygga kimonos, så svarar jag sådär. Ettan var bättre. Men det är lätt att förstå var Quentin Tarrantino fått sin inspiration ifrån.
"Kill Bill I" liknar "Lady Snowblod I" men sen måste jag säga att "Kill Bill II ", som är bra,liknar inte alls "LadySnowblod II". Så nu vet ni det. Kan vara rätt kul att se de Japanska filmerna ändå med tanke på att de är inspelade på 70- talet med 70- talsmusik lite här och var fast handlingen ska utpelas långt tillbaka i tiden. Än en gång förstår jag musik valet i Quentins filmrullar, var han blivit inspirerad.
.
/H
.

Inga kommentarer: