måndag 31 augusti 2009

Träning och viktminskning.

Jag har noterat en sak som jag gått omkring å funderat på. Många bekanta i min omgivning har börjat banta och hård träna. De äter alla möjliga dieter och ska bli smala och smärta. Inför vad?
Jag menar badsäsongen är ju över. Nu går det ju smidigt att kränga på sig stortröjan och jeans. eller en stor härlig kofta över valkarna som blev i sommar. Jag börjar att fundera på om det är något särskilt som ska hända i höst. Eller sparar alla sig för julens mat?

Men jag ska erkänna, jag har fått en släng av den sjukan också. Även min äldsta E-dott. Hon ville att vi skulle komma överens om att:
inte äta godis på ett helt år. (lätt för mig som aldrig äter godis.) Ja visst det kunde väl jag gå med på.
Inga kakor heller. ( lätt igen, jag äter inte kakor.)
Åsså inte vin mer än två glas mer än två dagar i veckan. ( oj, nu blev det svårare) Det har väl blivit ett par glas lite oftare när det har varit sommar. Det ska jag erkänna. Men under vinternhalvåret, lär det löftet bli en lätt match, tror jag.

Det lär också bli mer dans i vinter också. Men hoppet om att jag ska minska i vikt är nog minimal, men jag ska försöka. Jag kommer fortfarande vara den lilla överviktiga damen som svänger höfterna på dansgolvet. Men det är ju klart.
Jag har ju å andra sidan mer rumpa att svänga med....
Det gäller att tänka positivt. Annars blir man knäckt.
.
/H
.

Inga kommentarer: