tisdag 22 november 2011

Virkad bolero med gaffellvirknings teknik.

Den har varit klar länge. Men jag har alltid varit sent hemma och vips  så var tisdagen snart över och så även min energi.
Här är den, boleron som jag virkat från ett 40- tals mönster.
Sugen att virka den här så finns mönstret i ett tidigare inlägg.
Uppdaterar!! Hemsidan med mönstret finns inte kvar.
Men jag delar detta med er eftersom detta inlägg klickas ofta.
Se längre ner på sidan.


Jag har använt svart bandgarn som jag hittat på "Röda Korset"s butik med secondhand saker.
Så den kostade mig inte många kronor i pengar och inte heller i tid
Jag fick räkna om mönstrets storlek lite för det skulle inte passa mig.
Har använt den några gånger, men nu får den ligga till sig i garderoben till vintern är över.
Nu är det dags att plocka fram yllegarn och stickor. Kanske börjar jag med spedetröjan...

:
/H
:

Inga kommentarer: