onsdag 1 juli 2009

Fundering över en solstol.

Tycker det är kul och inspirerande att titta i inrednings tidningar.

Men jag har en fundering som jag gärna vill delge mig.

I något av sommarnumren i en av dessa tidningar så dyker den upp. Denna solstol som ska kläs om med nytt tyg och målas upp och bli fräsch.

Hur många har egentligen en sådan solstol numera? Jag bara frågar. Det finns fler av vita(gråa efter några år.)plaststolar. Hade det inte varit bättre och visa hur man fräschar upp en sådan?



När jag var liten och bodde hos mormor på sommaren så stod det en ihopfällbar solstol i uthuset, men ingen använde den. Sen dess har det varit ganska tunnsått med sådana stolar. Ändå... i någon tidning varje sommar så görs det ett reportage om den.

Och hur fäller man upp den?

Hittade denna video på youtube. Så kanske ni förstår.











Väntar med spänning på reportage om plaststolar.



.



/H



.

Inga kommentarer: