torsdag 2 juli 2009

Ny frisyr.

Idag så har Y-dott fått sig en ny frisyr. Efter att vi duschat idag så ville hon klippa av sig det långa håret. Hon ville ha bort luggen som hängde över ögonen och så skulle det vara lite längre fram och kortare bak i axelhöjd( en bobfrisyr som det heter.). Sagt och gjort så tog vi fram sax och kam och jag skred till verket.
Jag kan säga att hennes tunna, flygiga, fjunhår gick fort att klippa av.
Tur är väl det för hon har svårt att sitta stilla allt för länge. Det finns så mycket energi i henne.
Och vilken frisör som helst hade hon snackat döv.
När jag hade klippt henne klar, höll jag andan när hon sen skulle titta sig i spegeln.
Men hon blev helnöjd! Så mamma kunde pusta ut.- Åh, jag har världens bästa mamma!
-Vad fint det blev!
Sånt värmer gott i själen.
.
/H
.

Inga kommentarer: