fredag 24 juli 2009

Min allergi.

Nu något som är lite tråkigare att prata om. Min eländiga mat allergi och annan allergi.
Den började redan som liten med hösnuva, men har blivit ännu värre som vuxen. Jag fick laktos intolerans efter jag fått E-dott och efter Y-dott så bröt det ut riktigt ordentligt. Jag har läst allt jag kan komma åt och jag har tagit prover och jag har ätit homopat medicin och jag har slutat äta och jag har börjat äta.
Jag har förstått så pass mycket att jag har ärvt denna matallergi från min farfar. Han hade otroliga magsmärtor som gjorde att han kunde bli liggandes en hel dag. På den tiden ordinerades han kokt mat och te.
Jag har också magsmärtor varje dag, men jag har lärt mig leva med det. Det är ju inget fel på mig, sägs det ju. Ändå finns det något i släkten men det är kanske bara inbillning det med.

Jag ska göra en lista på det jag inte äter. Jobbigt men så här är det. Det hade varit så härligt med en förklaring till varför det är så här.

JAG ÄTER INTE FÖLJANDE:

potatis
majs,minimajs
vete
råg
havre
korn
kyckling
ägg
fisk
kött från tamgris
glutamat
äpplen
persilja
vanlig mjölk ,fil och grädde.

Det är vad jag kan komma på just nu. Jag kommer att skriva om vad man kan ersätta dessa födoämnen med och så har jag en egen teori och funderingar. Men jag är ju inte någon doktor så vad vet jag.
.
/H
.

Inga kommentarer: