fredag 17 juli 2009

Låt på hjärnan.

Jag vet inte om det bara är i vår familj som det alltid är en och samma låt som dyker upp i huvudet jämt och ständigt när man ska tänka på en låt.
Den har funnits med mig ända sen jag var liten. Kan undra om den fanns där redan i mammas mage? Eller när jag låg där på BB och radion skvalade i salarna?
Min låt, är den här:



Det skulle kunna stämma.

.


När jag gick i högstadiet så fick jag den här låten på hjärnan när jag mötte en kille i korridorerna på skolan. Måste påpeka att jag var inte ens kär i honom. Utan det var hans taktfasta steg och rörelse i kroppen som fick mig att mana fram denna låt. Oftast så var det bara intro.t i låten som startade igång i skallen.






.


Den här måste jag ha lyssnat på när jag väntade E-dott.

För det är hennes låt som hon tänker på.



.

Och den här är syrrans.......



Man behöver inte nödvändigtvis gilla låten.

Utan den dyker upp i huvudet vare sig man vill eller inte.

Vilken är din låt?

.

/H

.

Inga kommentarer: