måndag 29 juni 2009

söndag och lite dagen efter.


Igår var det wheels i Umeå. Massor med gamla bilar och folk. Men där var inte jag. Jag var på utflykt till Hällnäs. Jag måste alltid ha med mig eget fika. Så här kan min kappsäck se ut.
.

Jag hade med mig: Färsk annans,baby bel ost,torkade tranbär,sempers glutenfria fiberskorpor, espresso kaffe (kaffebönorna är från Kuba.) och fläderbloms saft.

Låter det inte gott?

Det finns mat för mig också....
.

.
Sen var det bara att åka hem,laga mat och stressa i sig maten, duscha och klä sig i salsa stassen. Åka till en fest två timmar sen. Ta igen två timmar i vin. ;) . Sen var vi på "Balder"och dansade ända fram till ett. Men kul hade jag. Det blir som en liten familj , alla vi som dansar. Oftast har vi väldigt roligt. Tycker att de flesta bjuder på sig själva och dansar med många under kvällen.
Men så kan det hända ibland att de finns de killar som bara kan bjuda upp unga, söta och smala tjejer. Jag kan inte förstå det, när dom själva är gubbar? Det är så ytligt!!Jag tycker om killar som bjuder upp och dansar med alla tjejer oavsett ålder, hur man ser ut och fast man inte är den trådsmala typen. Som tjej uppskattar man mer de killarna. De får faktiskt mer respekt bland tjejerna.

Eftersom jag dansat tango så har jag varit inne på forum för tango hängivna. Där kan man söka en danspartner. Då var det en kvinna som sökte en kvinnlig dansparnter ( så funkar det i Argentinsk tango.) som var lika smal och smärt som hon. Snacka om ytligt!!!! Jag trodde att det är roligare att dansa med någon som verkligen KAN dansa eller har jag missat något?

.
Idag så vill jag inte gärna dansa... Jag vill hellre ta det lite lugnt.
Men vi har varit och köpt ännu mer jord och ännu mer blommor, jag och min mamma. Satt nät över körsbärsträdet så att inte fåglarna äter upp bären. Hjälp E-dott att rensa det sista på jordgubbslandet och lagt gräsklipp mellan raderna. Det är många blommor på jordgubbsplantorna. Det känns bra.
Sen så har min man äntligen klippt gräsmattan klar. Det som tar två timmar för mig. Tar två dagar för honom. Jag säger inget mer än så.

.
Nu är det bara vår eländiga rabatt med blommor som vi måste ta hand om. Där har kvickrot och smörblommor tagit över. Jag har inte haft tid att ta hand om det = tråkigt.

.
Där ibland all denna ogräs har jag planterat Rosenrot för ca 4 år sedan.
Den har jag tänkt skörda i år. Roten ska bli medicin för mig och min man.
Jag hoppas att roten har växt sig stor. Då blir det medicin för ett par år framåt.

.


/H

.

Inga kommentarer: