tisdag 19 januari 2010

Salsa

Förra torsdagen var det Salsa socials igen efter jul uppehållet.
Det finns inget bättre balsam för min själ än att ta mig upp på dansgolvet och börja röra mig till musik.
Har dagen varit jobbig och jag har hutlös smärta i magen, glömmer jag bort allt i samma stund som musiken sätter igång och jag rör mig rytmiskt till dans. Kroppens endorfiner kommer igång och det är den bästa smärtlindringen. Jag rensar hjärnan från allt som har hänt den gågna veckan och får bara vara. Det är en härlig känsla.
Det blåste iskallt i Umeå den dagen. Härligt att vara inomhus och värma sig med dans.
Vi var många samlade förra torsdagen. Det är så roligt att se denna dansglädje. Det gav bara mersmak och det ska bli kul att komma sig iväg denna torsdag igen.



Så här roligt är det.
/H

Inga kommentarer: