söndag 3 januari 2010

Nytt år.

God fortsättning!
På alla er som orka läsa min blogg. Jag vet ej hur många. Den är rätt så plottrig. Mycket duttade av olika ämnen. Jag avskräcker säkert många med mitt språkliga uttryck och självironi. Är inte direkt skolad till författare precis.
, jag är en vanlig dödlig hantverkare, typskit manligt jobb och typiskt kvinnliga intressen hemma.
Jag kanske är svår att förstå sig på men sluta då att läsa här.
.
Men där har du mig i ett nötskal. Jag har många intressen och det speglas här.
.
Jag älskar att lära känna nya människor. Jag har många bra vänner och bästa vänner för livet.
.
jag hatar skitsnack och byskvaller. Det försöker jag låta bli. Men blir någon orättvist behandlad, då kan jag inte vara tyst. Jag lyssnar gärna på mina vänners bekymmer, men det stannar hos mig. Att jag sen hänger ut gubben här är kanske inte riktigt snällt, men han hör till familjen och jag måste få häva ur mig ibland. För övrigt har vi det bara bra.
.
Jag fullkomligt älskar att dansa. Önskar mig en danspartner detta år.
.
Sy, handarbeta och pyssla har jag gjort sen mycket liten. Därav ett eget rum med alla mina intressen.
.
Sen tycker jag om att fixa och dona i vårt hus. Med förhoppningsvis lite mer hjälp av min gubbe detta år. Vi försöker återanvända gamla material och möbler och göra något nytt av det.
Ska försöka visa lite mer av vårt hus i år.
.
Trädgården är också kul. Om jag slipper rensa ogräs. Längtar till växthuset är klart.
.
Jag skulle kunna resa mer om jag kunde. Tycker om att se nya ställen och titta på kultur. Än en gång lära känna nya människor. Blir nog mer när barnen är vuxna.
.
Tycker om att laga mat. Använda så mycket ekologiskt och basvaror i möjligaste mån. Men inte för den skull slaviskt. Jag är ju allergisk mot en massa saker ,därav intresset av bra matvaror.
.
Tycker om att exprimentera med att göra egen naturkosmetik. Också p.g.a. min allergi.
.
Taken på att återanvända material och saker ligger mig varmt om hjärtat. Det ska jag försöka visa i min blogg. Men så blir det mycket dans. Paljetter och glitter och musik.
.
Jag har aldrig tråkigt det finns alltid något att göra. Jag vet inte vad innebär att vara sysslolös. Att dola på och pyssla med något är den bästa medicinen för själen. Det blir som ett meditativt tillstånd. Resulatet som blir av sitt pysslande är belöning och blir det uppskattning av omgivningen är ännu en belöning.
.

Visst har även jag svackor. Men då gråter jag en skvätt och kavlar upp armarna och tar nya tag. Inget är så dåligt att det inte kan bli bättre.
.
Det innefattar även att sitta ner med goda vänner och lösa världsproblem. Ta mig ett glas vin. Sjunga singstar för full hals.
.
Eller dansa som också är bland det bästa för själen, det också , ger mängder med motion och fast rumpa.
Allt som gör just mitt liv innehållsrikt och förgylla min familjs också eller andra som tittar in här.
Detta året kan bara bli bättre.
.
/H

Inga kommentarer: