fredag 29 januari 2010

Miljö torsdag på fredag.

Usch, jag skäms .Skulle göra ett inlägg om miljönbesparing igår. Har haft rejäl idétorka.
Efter min skrämselpropaganda om bananer kommer här ett snällare inlägg om miljön.
Ett litet tips kan jag ge. Säkert ingen nyhet det heller, för många, men i alla fall....
.
Hitta en väninna i samma storlek som du själv och låna kläder av varann. Jag och min syster har ungefär samma storlek. Det blir en stor garderob.
Det är fantastisk vad annorlunda kreationer det kan bli. Jag har haft kläder på mig som jag annars aldrig skulle köpa själv. Men jag har även hittat en ny stil och insett att, ja, jag passar faktiskt i den där tröjan.
Att ärva kläder är inte heller dumt. Jag får kläder av min svärmor som jag antingen bär på en gång eller syr om så det passar mig. Jag har vänner som mina barn ärver kläder av och mina barns kläder lämnas vidare till andra barn. Det som sen inte används längre går till klädinsamling.
Det är väl ett bra sätt att spara på miljön tycker jag.
/H

1 kommentar:

Annika sa...

Bra ide det där.. man kan ordna till på jobbet också.... en klädstång att hänga eller plocka från..... Kram Annika