söndag 28 augusti 2011

Nya höstkläder slutar alltid med nya salsakläder.

Hur biten kan man bli av dans? När märker man att det har tagit överhanden?
Jo, när det är roligare att köpa ett par nya dansskor i stället för höst- och vinterskor.
När man googlar på kläder och alltid hamnar på salsa-, tango- eller samba kläder.
När man på klädaffärer ser potentialen i ett nytt dansplagg att bäras vid nästa utgång.
Kläder sorteras, dansvänliga eller inte.
När alla resor man söker handlar om dansresor till
Argentina, Kuba och Brasilien.
På ledig tid tränas steg och rörelsemönster.
När det i huvudet antingen finns samba trummor,
salsa clave eller ett smäktande vemodigt dragspel.

Då är man fast. Då är man biten.
Men det är bara behagligt och roligt.
 Det är mediterande och välbefinnande.
 Alltid något att plocka fram när vardagens tristess kryper sig inpå.
.
En annan sak man kan märka på att man är biten är att filmerna är ofta dansfilmer.
Musiken är förstås alltid ,ja, ni fattar...
Youtube används flitigt för att studera stilar och steg.
Helger och en del vardagskvällar tillbringar man hellre på dansgolvet
 än i soffan hemma hos sin man.
Vänner tenderar att vara likasinnade.
Man engagerar sig i dansföreningar.
Resor till annan ort googlas för att hitta dansställen.
Tillbringar veckoslut på workshops.

Men så är det väl med alla intressen, kan jag tänka.

Just nu så är jag sugen att sy mig något nytt.
Jag bläddrar i mina mönstertidningar.
Som vanligt halkar ögonen in på tjusiga klänningar,
underdelar och
toppar som går att använda på dansgolvet.
Så visst, jag är dansbiten.


:
/H
:






Inga kommentarer: