tisdag 8 februari 2011

W.I.C.= Klädkammare

Nu har jag äntligen fått min klädkammare klar.
Den är jag väldigt nöjd med fast att den inte är så stor.
Men nu har jag utnyttjat ytorna bättre.
Före vi byggde om hade vi garderober längst hela ena långsidan.
Det rymdes 3stycken 60 centimeter garderober. Det var allt.

Nu har jag hyllor ända upp till taket och två väggar går att utnyttja.
Vad tycker du?




Så här såg det ut före.


På denna väggen stod tre garderober.



Elfa hyllsystem passar perfekt här.

Till vänster är klädkammaren.


En detalj av gardinen som jag sytt. Det sitter
en kanal vid varje rand med en metallpinne.



Hyllor från golv till  tak istället för
garderoberna.





Tänk att det skulle ta så lång tid för mig att sy gardinerna klara.

Men jag är otroligt nöjd att kunna utnyttja ljusinsläppet från fönstret.
:
/H
:









Inga kommentarer: