måndag 26 januari 2015

Att vara hemma en vecka från jobbet.

Tänk vad denna veckan har gått fort.
Jag har varit ledigt och tanken var väl att ta det lugnt, läsa böcker, sy mig något nytt, ta promenader, gå på loppisar och allmänt ha en härlig vecka hemma.
Men ack den som kan sitta still.
Har bara gjort två  av de ovannämnda sakerna. Läst en bok, på mina toalettbesök och gått ett par svängar på loppis.
Veckan varit ett enda storstädande och röjande dagarna i ända.
Men så har källaren fått sig en uppstädning. I matkällaren hittade jag minst tio tomma potatissäckar.
Jag torkade damm på hyllorna och där kommer att bli fler hyllor. Sen fick jag äntligen upp all ren tvätt och tvättade rent all smutsig tvätt som legat länge i tvättstugan. Ni vet, lakan, handdukar, dukar, gardiner o.sv.
Jag har även rensat bort kläder som barnen inte kan ha längre. De tar lite plats här nu men vi funderar på att hyra bord och sälja dem på någon loppis.

Vårt Spa tar form och nu är duschen klar.
Vi har använt oss av Mora Classic. Hade helst velat ha duschvred i samma stil, men det blev en termostatblandare enligt krav från mannen. Letade som en galning efter mässig eller guldfärgade med de vi köpte är tvåfärgade. än så länge finns det inte guldfärgat eller mässing att få tag på till rimligt pris. Jag ville ha gammeldags stil och den här modellen är helt ok.

Som vanligt har jag ingen bild att visa av badrummet, men det blir så småningom, jag lovar.
Skönt att ljuset åter ha kommit tillbaka och att dagarna nu blir längre.
Det är så härligt.
/ Hella
.
.

Inga kommentarer: