torsdag 27 juni 2013

Syrummet uppdateras

Det har ju varit några regniga dagar och
där har blivit stillestånd med målningen av växthuset.
Så då tog jag mig i kragen och började rensa i syrummet, än en gång.
Nya hyllor har kommit upp för mina mönstertidningar och
 så har jag flyttat om skrivborden i rummet.
I och med det har nu syrummet blivit mycket rymligare.
Varför har jag inte tänkt på det tidigare?
Nu ska jag bara kladda på färg så det blir ännu finare.
Skrivborden är den där tråkiga kontorstypen och har mörkbruna raka ben och bokskiva.
Jag ska måla dem i vitt, vitt, vitt!
Även hyllorna ska få samma färg för att få bort bastukänslan i rummet.
För hur ska man annars kunna få inspiration?
Jag menar om man inte har det trevligt runt omkring sig så är det svårt att få skaparlust.
Därför ser jag fram emot förvandlingen i rummet och
 att lusten att skapa i syrummet ska komma tillbaka.
Resten av familjen vill ha tillbaka köksbordet att äta på.
:
/Hella
:




Inga kommentarer: