söndag 19 maj 2013

Möblerat om i växthuset.

Vad var det att gruva sig för?
Tänk så bra att ha trälådorna på hjul i växthuset!
Det var så himla enkelt att rulla dem fram till dörren,
tömma dem på jord i skottkärran som jag hade utanför och sen fylla på ny jord.

Jag har flyttat om lite bland krukor och blomlådor för att tomaterna ska få lite mer ljus i år.
Min man har sågat ner lite i vår ungerska syrén som skuggade växthuset och vi hoppas även det ska göra att det ska växa bättre där inne.

Vårt gamla äppelträd har fått sig en omgång också.
Det har blivit alldeles för stort och vi hinner aldrig ta hand om alla äpplen som växer på trädet.
Vi tog bort väldigt mycket på äppelträdet så jag hoppas att det överlever.
Vinbärs- och krusbärsbuskarna och andra buskar har gallrats.

Mat och kaffe intogs bland de nyplanterade växterna i vårt kära glashus.
Vi satt där och njöt av allt vårt arbete.
Blåsten tog fart där utanför som det alltid gör här i Holmsund,
men vi satt i lä i solen och hade det gott.
Jag är öm i hela kroppen av allt trädgårdarbetet. Men så där härligt öm.
Att bara jobba med kroppen och inte behöva tänka på annat. Det är härligt det.

Det har varit varma dagar i helgen. Björkarna börjar slå ut och
körsbärsträdet är på gång att blomma.
 En sådan härlig årstid som väntar.
:
/ HElla
:

Inga kommentarer: