tisdag 10 maj 2011

Balklänning med pågående pärlbroderi.

Här visar jag en glimt av dotterns balklänning och de pärlor jag kommer att använda.
 motivet hon valt är körsbärsblommor.
Jag hade några plastärlor i form av blommor i mina lådor och jag håller just nu på att piffa upp dem med lite nagellack med pärlemor färg.
Grenarna på kvisten kommer att bli de mulitafärgade glaspärlorna och centrum på blomman i en mörkrosa pärla. Jag hoppas att hon kommer att bli nöjd med reslutatet. Jag har sökt blider på nätet på körsbärsblommor så jag ser bara rosa blommor på näthinnan.
Färgen vi valt på klänning passar min dotter jättebra. Personligen skulle jag inte alls passa i den färgen.
Men den klär henne verkligen.

Prov på nagellacksfärg.
Det blir färgen på blomman till vänster om askarna.

E-dotts balklänning. Kopparfärgat tyg.

Symötet över för denna vecka.
Synd att jag inte kan vara med på mer vettig tid.
Trist med dessa korniga bilder men jag halar fram det som är enklast.
D.v.s. mobiltelefonens kamera.
 Jag har en bättre kamera och ska försöka
skärpa mig och använda den mer.
Men det är väl innehållet som räknas, hoppas jag.
:
/H
:

Inga kommentarer: