onsdag 7 april 2010

Samba tisdag


i Finland är samba stort.
Titta in på deras hemsida. Det fullkomligt sprakar med färger.
.
.
Dansat samba idag, men det blev bara en liten stund.
Vår dansinstruktör kom med flera påsar.
De innehöll hennes gamla dräkter, fjädrar, paljetter, pärlor och skor.
Vi ska snart träffas för att sy våra dräkter. Det ska bli spännande.
Jag måste gå ur den svenska ramen. Tänka om .Överdekorera och verkligen göra allt som man i vanliga fall aldrig skulle ta på sig.
(Även om jag tycker om starka färger i kläder.)
Bara det kommer att bli en kamp för mig. Min vikt, min ålder och blyg med fruktansvärd rampfeber.
Jag kommer att testa min totala rädsla för att visa upp mig. Borde vara van i och med jag dansar Salsa. Men då är man två som dansar. Nu är vi flera som dansar men jag ska själv stå på egna ben visa upp mig, visa vad jag kan.

Fy vad jag kommer att få jobba med mitt självförtroende. Bara att ta på kläderna kommer att vara svårt bara det.
.
Men jag var som barn rädd att prova på nya saker. Den som stod i bakgrunden.
Jag har verkligen fått jobba med mig själv.
Så därför utmanar jag mig själv. Jämt och ständigt. Gör saker som jag är rent skiträdd för.

Jag tvingar mig, eller" piskar mig själv", som farmor alltid sa. Det är så härligt att inse att jag törs. så detta år ska gå i dansens tecken och sambans för det mesta.

Y-dott ska också börja. Det är något hon och jag ska göra tillsammans.

Men i mitten av April blir det en spännande workshop i salsa som jag måste bara gå på. Rumba,afrocuban och reggaeton, blir det. Måste bara få lära mig något nytt i salsan också. Det är de danserna som står mitt hjärta närmast.

Vad kan det bli härnäst. sånglektioner? Det är något som jag ångrar jag inte gjorde som yngre. Är det för sent nu? Jag får fundera på det. Sjunga salsa? På svenska då.

.
.
/H
.
.

Inga kommentarer: