måndag 14 september 2009

Tvättstugan

Skulle gärna vilja visa vår fina tvättstuga. Men där är alldeles för stökigt och alltid en massa smutsig och ren tvätt. Jag ska rensa upp och ta fina foton när där ser trevligare ut.
Vi renoverade den för ett par år sedan och den har blivit riktigt fin. Men inte riktigt färdig. Det blir aldrig färdigt, inte helt och hållet. Det är så att det fungerar och lite till men sen blir det stopp.
Vi har många sådana projekt hemma som det är samma sak med. visioner finns men ingen respons av min man.
Vår fina klädkammare, har inte fått dörr, alt. draperi t.ex. så det är inte kul att visa den.
Vårt växthus har en tegelgrund men ingen stomme eller glas är uppsatta.
köket,ska vi inte tala om. Vad sägs om ljusrosa skåpluckor och inget kakel ovanför diskbänken?
Kakel finns men inte uppsatt. En spishäll inklämd med diskmaskinen under. ( så ska man inte ha det, jag vet.)ett jättefint gammeldags skafferi som är klart invändigt, men inte utvändigt. Ett tak som ska höjas i köket sätter stopp för att färdigställa skafferi och allt det andra också för den delen.
Vi har ett spa, eller rättare sagt ett blivade spa som där i alla fall finns ett bubbelbad som går att bada i.
En matkällare som är för varm.
En snart upprutten trapp in till huset. Men vi har en ny dörr och omålade foder.
En taklucka med trapp till ovanvinden. Med tätskum som gulnat i kanterna runt luckan och en rejäl utskuren bit i papptaket som har sett ut så i fyra år. (Alla brädor finns att lägga nytt i inner-taket. )
Det är så fullt med grejor på gräsmattan att jag inte kan klippa den. En släpvagn, en kajak, en snipa, sågade bräder till badtunnan som står på gården. Ris och grenar från en syrén som vi kapat stora kvistar på. Byggmaterial till växthuset.
Jag har hållit undan grejor ett bra tag. Men nu hinner jag inte med att plocka bort längre.
En grov entré i källaren som ska sättas klinkers i. Det finns grejor till det också.
Ibland så önskar jag att jag skulle åka hemifrån ett tag och vips så var allt klart,som i filmen drömkåken. Jag gör en skiss och ritning på hur jag vill ha det och så när jag kommer hem så är allting klart.
Nu ska jag göra intimtvål och hårschampo så jag har inte tid att blogga mer för idag. Det är vad jag hinner med att göra idag.
.
/H
.

Inga kommentarer: