söndag 6 september 2009

Antikrundan i glesbygden.

Det var en härlig dag här vid kusten idag. En riktigt vacker höst dag.
Vad hittar vi på då? Jo, jag vill ut å kolla på antik- och loppis ställen. Vi kom oss iväg sent. I vår familj så är det inte jag som såsar och tar tid på mig för att bli klar. Det är min man. Så det var en massa om och men innan vi kom oss iväg. Vi fixade macka och drickbart på bensinmack i Umeå och vi fikade i bilen på väg till vårt mål.
Vi kom tjugo i fyra innan loppisen i Hjuken stängde, men då var det redan stängt!?
Happ, gör vi då? Vi körde till ett annat ställe i samma by som sålde antik och loppis, där var vi kvart i fyra. När vi klev in genom dörren så sa kvinna bakom disken. - Nu får ni skynda er för jag stänger snart. Det här händer bara i Hjuken , föresten på Indiska i Umeå också, man skyndar ut kunderna för att få låsa dörren, helst några minuter innan stängningsdags. Indiska är värre. De börjar släcka lampor redan fem minuter innan de stänger!!!! Men, vill man inte ha kunder, då gör man så. Det är fruktansvärt otrevligt. Jobbar själv i butik och service miljö och skulle inte ens tänka tanken att skicka ut kunder på det sättet.
Men vad gör jag som kund då? Jag säger faktiskt till, jag tycker att håller de öppet till kl. 16.00 . Då tycker jag att så länge bör jag väl få stanna i alla fall? Inte bli ut skickad fem minuter innan.

Vi fick med oss svamp i från glesbygden. Alltid något.

.
/H
.

Inga kommentarer: