måndag 7 september 2009

Gaffelvirkad halsduk klar.

Har äntligen gaffelvirkat halsduken klar. Den blev riktigt fin. Skulle vilja behålla den själv. Men nej, den ska åka till Kuba. Jag hade tänkt lägga ut bilder på den men blir aldrig klar att lägga ut dem. Jag ska försöka få ut dem imorgon.
Mitt nya projekt är att gaffelvirka frans. Jag ska göra en fransklänning till mina salsadanser. Om jag har tur så dansar jag kanske bättre.... , men jag tror att om jag känner mig fin och bekväm i kläderna, så kan jag slappna av och bara dansa.
Håller på för fullt att virka svart frans. Men jag har också tänkt att göra en franskjol i en annan färg. Röd kanske? Eller lila? Har hittat ett par snygga lila strumpbyxor som jag skulle vilja ha en kjol till. Kanske jag skulle tänka kjol först och strumpor sen? Men hur en idé kan växa fram till vad jag tar på mig, kan börja i ett hårspänne eller ett tyg eller en knapp. Allt som gör att jag spinner i gång och sprutar idéer.
.
/H
.

Inga kommentarer: