måndag 28 september 2009

Ännu en helg har gått.

Jag har som vanligt inte hunnit med allt som jag skulle vilja göra i helgen. Nu är det måndag och jobbet knackar på dörren.
Men trädgården har fått sig en genom gång. Det berömda växthuset lyser med sin frånvaro. Så idag gjorde vi tvärtom eller man kan säga att vi blev lite "wild and crazy".
Jag murade växthus och min man klippte gräsmattan med inlånad gräsklippare med motor. Den vi har här hemma är en hederlig handgräsklippare. Den springer jag runt på tomten med. Men när det är min man som ska klippa gräs, då är det motor som gäller.
Så är det i allt som ska göras. ska det slipas så ska slipmaskin fram. Ska det skruvas ja, då måste man ha en eldriven skruvdragare. Så här håller det på.
Men en fördel är det. Jag behöver aldrig fundera på att jag ska få en elapparat upp plockad och iordningställd. Ska det kopplas el. Ja då går det snabbt.Dator problem fixas på ett kick. Men allting annat så är det lång startsträcka till.
Man kan säga att det är vajsing på startmotorn. Men då är väl jag åt andra hållet en sådan som stressar runt för att för att hinna med allt. funderar ut saker och vill ha iordning. -Du stressar alldeles för mycket, säger han åt mig. Vad då stressar?!!! Är min tålmodiga väntan på kakel i köket på två och ett halvt år att stressa?!!!!
I min mans värld är det tydligen det.
.
/H
.

Inga kommentarer: