onsdag 16 september 2009

Salsa kurs en onsdag kväll i Umeå.

Idag har det varit mycket träning på betoning av stil och att få in rörelserna på rätt sätt. Det gillar jag.
Jag tycker om att kunna röra mig på rätt sätt. Om dansen flyter på, så ser finare ut. Tyvärr så är jag dålig på att titta mig spegeln. försöker att tvinga mig till det. Varje gång som jag tittar i spegeln så tänker jag, vem är den där runda kvinnan, aha, det var ju jag.! Ok, hur ser det? Ja, någorlunda. Gör jag rätt? ja, ok, då slutar jag titta i spegeln.
Från början tittade jag inte alls. Nu tittar jag lite oftare.
Sen tränar jag på min hållning. Den blir inte bra av mitt jobb. Försöker verkligen tänka på det.

Än så länge så tycker jag att det har varit en bra kurs. Det är nog en bra blandning mellan de två lärarna.
Skulle varit fler killar bara på kursen. Killarna skulle verkligen behöva gå där och dansa. jag vill inte anse mig som proffs, det är jag inte, men jag anser att jag aldrig blir fulllärd hur länge jag än har dansat och kommer att dansa framöver.
Det finns så mycket mer att lära. Men det gäller allt i livet. Vetgirigheten driver mig framåt.
Det är det som är kul, att lära mig något nytt varje dag.

Skulle vilja lära mig mer att dansa rumba.
Klasserna på Kuba var så roliga.
.
/H
.

1 kommentar:

Kamomilla sa...

Hej!
Tack för din hälsning hos mig!
Trevlig helg!
Kamomilla