måndag 21 september 2009

Jakt änka!

Förra veckan var min man och jagade älg. Min syster bor i samma hus så vi lagade mat tillsammans och hade trevligt. Hela vecka. Vi tittade på snyftfilmer.. Pysslade och myste med barnen. Jag målade dörrkarm och sippade vin. Spelade musik och tjattade på facebook men vänner.
Kanske jag ska berätta att huset är ett fler familjshus. Min mamma,pappa, syster och vi i vår familj bor i samma hus.
Väldigt praktiskt på lördag och söndag mornar när Y-dott säger,- Mamma, får jag gå ner till mormor? Ni kan ju gissa vad jag svarar.

Varför får man alltid kommentaren? - Då är du ju alldeles ensam hemma?

-Ja ,svarade jag, mest för att det hör till att säga så. Men man tänker, vi är ju faktiskt fyra hemma i huset.( vi var det förra veckan för min mamma och pappa var inte hemma.)

Så dumt! Bara för att mannen är borta så ska jag vara ensam. Jag har levt med min man i 19 år.
Som om hela universum kretsar kring sin man? så har det aldrig funkat hos oss. vi har våra egna intressen. Kanske det är därför vi har stått ut med varandra så länge. Vad vet jag.
I stället skulle dom ha sagt, - Så då åker han ensam?
Det finns så mycket som går att skriva om det ämnet. Men det tänker jag inte skriva något om. Det är sorgligt bara att i vårt "jämlika" samhälle yttrar en sådan kommentar.

Det är roligt när han åker och det är roligt när han kommer hem igen!

För det är SÅ roligt att stoppa öronproppar i öronen innan man ska sova.
.
/H
.

Inga kommentarer: