tisdag 21 augusti 2012

Virkat mobilfodral

Jag har haft i baktanken att jag en dag ska virka mig en väska av burkkapsyler.
Innan aluminiumburkarna pantas, lirkar jag av den lilla rackaren.

Det finns en massa inspiration på Youtube av vad man kan göra av dessa kapsyler.
I Sydamerika speciellt i Brasilien tas de tillvara.
Då jag letade på Youtube efter sambakarnevalen i Rio,
 ramlade jag in på detta av en slump.
:
På en hemsida finns där många fina saker som är gjorda av burkkapsyler.
Den hemsidan hittar du HÄR

Som tack till en vän som är snäll och sparar burkkapsyler till mig, virkade jag det här.

Mormorsruta med invirkade burkkapsyler.

Det här var ett snabbgjort projekt och
Ett annorlunda mobilfodral med invirkade burkkapsyler.

 jag fick chansen att öva mig på blommorna,
 som jag nog kommer att använda till min väska.
Har tagit en del av inspirationen från en julstjärna.
Ett mönster till den här mormorsrutan, kan jag försöka mig på att skriva ner.
Om någon vill prova på att göra den d.v.s.
Till foder valde jag ett  tunt regntyg, i dubbelt lager,
 av en stuv som jag köpt på Ohlssons tyger och stuvar.
 Garnet är ett loppisfynd från Myrorna.
Lite Brasililen:
:
/Hella
:

Inga kommentarer: