fredag 10 augusti 2012

Hjortron gör en lyrisk

Jag är så nöjd nu. Inte på något sätt självgod.
Det ligger inte i min natur som person.
 Utan helt och hållet nöjd med livet som det är nu.
Alla årstider har sin tjusning och hösten har sin.
Jag tycker det är helt underbart att kliva runt i skogen och
 plocka det naturen har att erbjuda.
För mig är det en känsla av jackpot. En otroligt fin gåva.
 Det rensas och stoppas in i frysen.
Tages fram och syltas, torkas och steks.
Jag har varit lyrisk och lycklig.
Kan nämna några:
Min första Prince konsert.
Tågluffa i Europa.
Kubaresan med salsadans och salsakonserter som jag aldrig glömmer.
Mina förälskelser.
(För att nämna några.)
Men att hamna på en hjortronmyr och
plocka hjortron med båda händerna och
 äta så att du storknar.
Det är de stunder som få är unnade.
 Den stunden har jag aldrig upplevt tidigare.
Nu har jag och jag är lyrisk, lycklig och nöjd!
På med stövlarna och gå ut i vår fina natur.
Den väntar på dig.
:
Hella
:

Inga kommentarer: