onsdag 15 augusti 2012

Städångest!

Ja, fy vad jag har att göra!
 Det finns snart ingen återvändo.
 Här hemma hjälper äldsta dottern oss att
 rädda våra tråkiga 70-tals fönster med färg.
Hur kunde de byta de fina fönster som en gång satt på huset,
 till dessa anskrämliga rutor?
Mannen i huset kittar fönster och min dotter målar.
 Det blir så vitt och fint.
Men allt runt omkring är ett enda kaos!
Mitt sy- och pysselrum, som jag nitiskt städade i början av sommaren,
 ser ut som ett bombnedslag.
Inte för att jag var helt färdig med städningen, men ändå...
Jag behöver ett nytt hyllsystem till mina Burda tidningar och
till alla fina gamla virk- och handarbetsböcker jag hittar på loppis.
Mitt ostädande syrum p.g.a fönstermålning.


Nere vid varje målat fönster ligger gammal flagad färg och damm.
Fönsterna går inåt så allt är inomhus.
Fönsterna behöver putsas också.
Så till råga på allt elände har jag fått en förkylning och feber.
Så det är extra synd om mig.
På tal om handarbetsböcker så hittade jag i lördags en serie böcker som jag letat länge!
Ett handarbetslexikon nästan komplett!!!
Jag gick runt och bar på dem där på loppisen i famnen och nynnade nöjt inombords.
Då kommer en frivillig arbetare på loppisen och säger:- Här ser jag en som fyndat.
Det måste ha synts på långa vägar hur glad jag var.
Så, nä, jag blundar för färgflagor och oputsade fönster.
Jag känner mig så "o" på allting, som vi säger här uppe när något  eller någon inte är.
Jag plockar mig en bok från högen vid sängen och mysläser istället.

:
Hella
:



Inga kommentarer: