måndag 1 juni 2009

Dagarna går.

Helgen gick fort. Vi har hunnit äta kräftor hos svärmor och svärfar på fredagen.

Lördag var det pyssel i trädgården klippte gräsmatta med handjagaren och så kom svärmor förbi och hämtade jordgubbsplantor och hämtade Y-dott. På kvällen var det konsert med Whitesnake. Han gjorde en kanon kväll i Umeå, tycker jag. Jag tyckte synd om HEAT som skulle ta över scenen efter rockrävarna. Vi hade så mycket att göra under dagen så det blev rester från min "chilli con Brännare" Jag ska lägga ut recept senare.

Idag har jag satt mer morötter och gurka. Krattat gräsmattan lite och vattnat. Har rensat bland våra hallonbuskar också. Jag har både trädgårdshallon och skogshallon på gården. Jag lyckas få ihop så att det nästan räcker hela vintern till sylt och lite annat gott.

Jag är inte så förtjust i färdiglagad mat, men idag har vi gjort ett undantag. Det blev kebabtallrik från El Bigote. Där får du god mat och han är generös med portionerna så jag orkar inte äta upp allt. Men det fixar min man. Han äter så gärna upp resten.
Jag har recept på en hemmagjord kebabtallrik. Den kommer också senare.

Har också hunnit med idag att göra rabarber paj och rabarbermarmelad. Men min marmelad blev inte alls så röd och fin som på bilden i tidningen"på Landet". Min blev grön. hoppas att den smakar gott ändå.

Har även gjort lite naturkosmetik. Idag blev det schampo på rosmarinvatten och vanilj och rosoljor bl.a.
Vi hade helt slut på schampo så det var bara att ställa sig att göra det. Men det är så lätt att göra eget så det gick fort. Denna gången blev det grönt och fint och luktar gott. När jag orkar ska det bli etiketter på mina flaskor och burkar. Det ser ju alltid trevligare ut. Säljer lite till vänner och bekanta och de uppskattas verkligen mina grejer jag gör. Det blir man glad av.
En pappa kommer och köper min tass salva som är till för inte bara hundar. Det är den enda salvan som håller hans dotters fötter fria från sår, sprickor och eksem. Det är så roligt att salvan hjälper hennes fötter.

Nu är klockan så mycket att det är dags att sova.Det är så härligt ikväll att det forfarande är ljust, solen bara vänder i horisonten och går upp igen.


/H

Inga kommentarer: