måndag 22 juni 2009

Skor och väska, ett kap?

Jag ska berätta om förra sommarens semester. Vi var i Kungsbacka på outlet. Där hittade vi både det ena och andra till bra pris.


Köpte mig ett par fina skor med hög klack i trä och brunt skinn på ovansidan. kände mig ganska nöjd när vi åkte därifrån och jag visade upp mitt inköp för släktingar.


.

Men så blev jag tvärsnål och ville lämna tillbaka, jag ångrade mig och brunt är egentligen inte min färg. Så dagen efter åker jag tillbaka till butiken och vill lämna tillbaka skor. Men,se,nej, det gick inte att få pengarna tillbaka. (Till saken hör så skulle vi resa tillbaka norrut nästa dag.) Efter mycket om och men och mycket tjafs med butiken och alla bestämmelser hit och dit ,så tog jag till slut ,surt, ett tillgodokvitto och såg framför mig 398 kronor flyga sin kos och körde därifrån.
.
När skulle jag ha chans att köpa något där? När dessutom tillgodo kvittot gällde ett år?
.
NÄÄ, tänkte jag och körde tillbaka ett par timmar senare.
.
Och där stod dom!
.
Skorna som var så snygga att det blev kärlek vid första ögonkastet.



Hur kunde jag ha missat dom förut?


Glad i sinnet går jag till kassan med de fina skorna och får veta att de sänkt skorna till 298 kronor så nu har jag 100 kronor tillgodo. hittar en väska också ( för att handla upp pengarna)får lägga till 9 kronor.
.
Ibland tror jag att det är ödet som spelar oss ett spratt. Skorna stod där och väntade på mig....

.

Väskan har jag använt en gång.
.
Men skorna, ja, det har varit en stor favorit.

Någon som vill köpa väskan? :).

.
/H
.

1 kommentar:

Katariina sa...

Wow! Vilka läckra skor: To die for! Dem vill jag ha! Dem skulle jag ha använt varje dag, tom sovit idem!