måndag 22 juni 2009

Cuba

Vad kan man hitta på en sån här dag då?
Efter jobbet så var jag ute i trädgården en stund. Men här blåser det jämt och det var kallt. Det blir ingen varm sommar i år.
Det är sådana här dagar jag längtar tillbaka till Cuba. Reste till Cuba i november förra året. En resa som jag gärna skulle kunna göra om.
Vi var 6 .st från Umeå som drog iväg när isvinden låg som tätast över byn.
Mitt största mål med resan var att dansa salsa. Vilket det blev otroligt mycket av.
En vecka intensivt med workshops på det stora årliga evenemanget " Baila en Cuba" som gick av stapeln i Havanna. Jag hann inte se så mycket av själva Havanna den veckan men vi fick tillfälle att se flera av de största salsabanden som finns på Kuba En otrolig upplevelse.

Andra veckan på Kuba vigdes åt att sola, bada, god mat hos Elisabeth, nattklubbar med reggaeton (som hade fått vilken svensk som helst att rodna) och salsa förstås.
Vi bodde i ett samhälle i Moron och solade och badade på ön Cayo Coco som ligger strax utanför Moron. Familjen vi bodde hos var så otroligt trevliga och det bästa av allt,!!! så har min mage aldrig varit så bra som där. De lagade mat som jag mådde väldigt bra på.
Att resa till Cuba är inte billigt men det är värt varenda slant. Det är så otroligt fint och alla gamla hus och bilar är bara det en upplevelse.

Inga kommentarer: