tisdag 24 januari 2012

Sydda folklore inspirerade koftan.

Ett litet inlägg om det långsamma framstegen på min lata-sydda-kofta.
Om jag varit flitig och stickat den för hand,
 hade den förmodligen varit klar nu.
Men inte ens en sydd kofta mäktar jag få färdigt.
Här är en liten titt på arbetet.

Jag hittade knapparna på Hemflit i Umeå.
Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilka knappar jag ska välja.
Jag har de runda knapparna och hyskorna varav två är kompletta par.
Jag kan inte heller välja om jag ska sy fast sammetsbandet eller inte.
Men det ger väl sig när jag sytt fast kanten på koftan.
En förkyld Y-dott räknar på sin matte hemläxa samtidigt som jag pysslar på med koftan.
Vi förenar nytta med nöje.
:
Hella
:

2 kommentarer:

mia sa...

Det är inte hur lång tid det tar, det är hur bra resultatet blir som räknas!!! Puss kära :)

himlaverket sa...

Vilken helt underbar kofta....
kikar in snart igen så jag får se det färdiga resultatet;)
kram Ulla