onsdag 8 februari 2012

Virkad innetoffla

Ibland så får jag lägga bort ett pågående projekt och ta tag i något annat. Här i Holmsund har det byggds en alldeles ny grundskola. I samma område och ihop byggdt finns bibliotek,en stor aula, badhus, ungdomsgård och gymnastiksalar, gym och mycket träningspass, som t.ex. Zumba och spinning. I anslutning till skolan finns fotbollsplan och hockeyrink en park med sjö och en jättefin lekpark för barnen. Helt idylliskt för barnfamiljer.
En dag kom Y-dott hem med ett brev. Hela skolan är utesko frizon och det är bara inneskor som gäller.
Snabbt och lätt letade jag fram ett mönster bland de japanska virkbeskrivningarna och virkade henne ett par innetofflor och så satte jag "sockstopp" under toffeln så de skulle bli halkfria.


Det skulle egentligen vara en virkad bård med blommor,
 men det var bråttom och Y-dott valde en blomma som dekoration istället.
Jag använde dubbelt Fuga garn och det gick ca. ett och ett halvt 50g nystan.
Mönstret till tofflorna hittar du HÄR
Tryck på texten som är röd brevid symbolen som ser ut så här:
Det kommer upp en pdf fil.
.
Idag har dagen varit lång dag och en resa till Stockholm
 över dagen har tagit på krafterna.
Mycket blev uträttat.
 klockan hann bli över tolv innan mitt inlägg blev klart.
:
God natt.
:
/ Hella
:







Inga kommentarer: