tisdag 10 januari 2012

Kofta av färdigstickat ylletyg.

Har planer på att göra en kofta i ull. Just nu så tar jag en lite enklare väg, tidsmässigt för att få mig något varmt när nu äntligen kylan och snön kommit till Holmsund.
Jag har snöat in på lite folklorestil och ramlade på tyget på Ohlsson tyger och stuvar förra veckan.
 Det var rea på tyger där och då kunde jag bara inte låta bli.
 Tyget utåt såg ut som det hade små tovade motivpluttar, men på insidan av tyget är det tydliga rosmotiv. Jag blir osäker på vilken sida av tyget som är rätsidan och jag har svårt att välja.
Den ska få fina knappar och band i alla fall.
 En liten uppvärmning att dekorera, innan jag ger mig på att dekorera spedetröjan när den är stickad.( vliket tjat det är om den där spedetröjan....)
Mönstret hittade jag i en Burda från augusti år 1999, modell 128.
Jag ritade mönster igår och har klippt ut ur tyget till den nu idag.
 Spillet räcker nog till vantar och pulsvärmare också.
Det blir nog det tydliga rosmotivet som jag väljer. Den blir mer tidlös då.

Så får det bli.Eller?

En rosenkofta på gång.

:
/ Hella
:

Inga kommentarer: