fredag 13 januari 2012

Min ämnesomsättning

Jag har nu ökat dosen ytterligare på medicinen.
 Jag mår pyton. Är trött och hängig. Börjar få symtom av värk i händerna.
På kvällen kryper det myror utanpå och innanför skinnet. Kunde inte sova, och tog en tinktur med citronmellis för att lugna magen i alla fall.
Var tvungen att "sätta" igång kroppen på morgonen. Både i leder och hjärna.
Magen uppsvälld och irriterad. Trött, trött, trött hela dagarna.

Så fick jag mitt mirakelpiller ,levaxin i en högre dos idag. Blev genast otroligt glad. Jag hoppas verkligen att jag ska bli bättre nu.
Min läkare,som var väldigt skeptisk till min ämnesomsättning från början, verkar nu förstå min situation.
Han ringde idag för att ändra min dos efter provtagingen för ett par dagar sen och
jag tror nog inte han fattar hur tacksam jag är för denna lilla tablett.
Jag känner för att fira ordentligt!
Jag ser framför mig hur jag ska orka rensa vinden utan att säcka ihop och må dåligt i helgen.
Vinden kommer att gå som en dans och 10 års samlande av gammalt bragg och bråte skall packas ihop och skänkas till en hjälporganisation. Så kan någon annan få glädje av allt som bara står och tar plats.
.
Personligen reparerar jag kroppen och 10 -års vånda med oro och hjälplöshet kommer nu att få en vändning. Visserligen har det tagit ett år att komma till den nivå i dos jag är på idag, men jag ser en väg som leder till att jag blir bättre. Det är mycket lättare väg att gå.
:
Helén
:

Inga kommentarer: