lördag 6 februari 2010

Reflektion kolon.

Tittade igenom min blogg och mina inlägg. Ser att jag i princip inte visat en enda fin hörna av vårt hem. Bara halvfärdiga eller ett förfall.
Man kan få uppfattningen om att vi har det hur stökigt som helst i vårt hem.

Ska försöka fotografera lite mer av det. Jag varnar er det är verkligen udda i vissa avseenden.
.
Men det ska vi utforska i år. I samma takt som jag helt kommer att gå in i The Fly Lady:s anda så ska jag försöka återskapa vårt hem i bilder. Stundtals i kaos, men oftast , mysigt.
.
Just nu är jag på jakt efter lite grekiska inrednings detaljer till min tvättstuga. Har inte haft tid att springa på loppisar, som jag annars tycker är kul. Jag hoppas att jag får möjlighet till det, de närmaste dagarna.
.
Vår klädkammare är klar. Den blev riktigt fin. Nu fattas det bara en detalj innan jag kan lägga ut bilder på den. Det är jag som ska göra färdigt gardinerna som hänger för ingången.. Ja, ni får se sen.
.
Men här kommer lite bilder på vårt påbörjade växthus.
.
Jag har ju min inre bild på hur det ser ut när det är färdigt.
Alla delar till växthuset är bara återanvänt material.
Jag hoppas verkligen att jag kommer att kunna odla till våren och elda i kaminen.
Just nu är det täckt med snö.
Inget tak och inga fönster.
Men den som väntar på något gott....
I detta huset får jag vänta länge.
.


Här är markerat var vårt växthus ska stå.
.

Här ligger plattor på plats där det ska stå på.
.

En murad ram

.


Stomme och takstolar är på plats.

.

Det har kommit så mycket snö att man inte ser tegelväggen och inte marmor golvet som står i en hög där i mitten.

.

/H

Ps. Min diskbänk skiner så in i norden numera. Ds.

.

Inga kommentarer: