tisdag 9 februari 2010

Inte så lyckad middag.

Igår hade min snälla make, som de flesta andra vardagar, lagat till en middag. Han kommer först hem från jobbet och får således se till att utfodra våra barn i rätt tid.
Han lagar god mat som vi andra berömmer med tillrop.
-Åh ,vad gott! -Det här måste vi göra om fler gånger. o.s.v
(Det är ju viktigt med uppmuntran.)
Men alla dagar kan det ju inte vara perfekt.
Det beror på basvarorna.
Som tex igår hittade han en bit segt älgkött.
Han gjorde en grönsaksgryta.
Jag sitter där och tuggar köttet i förtvivlan och funderar på vad som fattas i smak.
Då utbrister Y-dott:
- Det här gör vi inte om fler gånger, va?
Skrattet bara bubblar inom mig och jag tittar på min man som också kämpar för att hålla sig för skratt.Det hon sa, vad det jag precis tänkte själv.
Tillslut kan vi inte hålla oss längre utan alla börjar gapskratta.
.
/H
.

Inga kommentarer: