måndag 26 oktober 2009

Å vips så var helgen över.


Helgen gick fort. Men jag har hela nästa vecka ledigt. Ska prova på Samba på tisdag.
Måste prova på annat. Salsan är kul, men jag behöver kanske inte tänka så enkelspårigt?Stämningen på just denna salsakurs har inte varit så trevlig. Men jag ska väl inte tänka på det utan bara dansa. Men det har varit svårt att koppla bort vissa saker.
Jag hade gärna åkt till Kuba nu i november, men jag måste spara ett år till. Jag ska skicka presenter i alla fall.
Här är en detalj av sjalen som är virkad i gaffelvirkning.

Så här ser den ut. (Tyvärr lite suddig bild.)

Jag hoppas verkligen att mormor i huset, på Kuba, blir glad för sin present.

Just nu så har jag virkat färdigt frans till en fransklänning.

Den har jag också virkat i gaffelvirkning.

Jag kommer att visa hur man gör lite senare.

Den som tycker om att virka och aldrig provat virka denna virkteknik, tycker jag ska prova.

Det finns så många olika sätt att virka ihop remsorna.

Nästa projekt är en mörk plommonlila klänning i gaffelvirkning.

.

/H

.

Inga kommentarer: