söndag 18 oktober 2009

Lördag och Spa

Det behöver inte bli svårare än så här.
Köket förvandlat till ett hemmaspa.
I väntan på att vårt spa i källaren ska bli klart.
I helgen så har jag, syrran, Y-dott och mamma haft en mysig helg i välbefinnandets tecken.
Hela kroppen har fått ansning. Från hårinpackning till skrubbning av fötter.
.
Sökte på spotify och där fanns regnskog, stranden och porlande vattenfall.
Jag tände en massa ljus i köket och lät musiken flöda i högtalarna.

Rostade pumpakärnor och bjöd på vindruvor och papaya. Kaffe och Te.
.
Ansiktet ångades i ett ansiktsbad med rosenolja. Porer klämdes.
Började med att göra en ansiktsmask med papaya, pumpakärnolja,molkosan,kuzeaolja och kaolinlera.
Skivade det klassiska gurkskivorna till ögonen.
Ansiktspeeling av azdukibönor, torkad lavendel,torkade rosenblad, vitlera och pumpakärnolja.
Avslutade med ansiktsvatten ,rosenvatten, och en ansiktskräm som jag gör själv och använder dagligen.
.
Jag gjorde också en hårinpackning med vatten,kokosfett,avocado, jojobaolja, d-pantehnol, karrangentång och citronsaft.
Ett nagelbandsbad med honung,vatten,myrraolja och citronsaft.
Jag gjorde också en enkel nagelpolish bestående av sesamolja och kaolinlera.

avslutade med att trycka ner de mjuka nagelbanden.Efter duschen filade vi naglarna och målade naglarna i ett genomskinligt nagellack. Till sist en handkräm på händerna som jag tillverkar också.

En kroppsinpackning med algmix,vatten,lera, honung och eteriska oljor.
skrubbade hela kroppen i duschen med duschsvamp.
I duschen skrubbades också fötter med pimpsten lena och mjuka.
Efter dusch smordes kroppen in i avokado olja.

Fötterna smörjdes med hemmagjord fotsalva,fötterna stoppades i yllesockar.
Myskläder åkte på.
.
Om någon är intresserad av recept eller tips delar jag gärna med mig av det.
Allt jag använder är baserat på naturens produkter, inga mineraloljor.
Det blev en härlig dag för oss alla.
.
Sen blev det film med Y-dott. Tedskedsgumman.
Den filmen minns inte jag mycket av.
.
/H & Y
.















Inga kommentarer: