onsdag 12 september 2012

Funderingar kring sovrummet

Efter att fönsterna blivit målade,så följde nya gardiner i sovrummet. Ett sovrum ska vara lugnande och trivsamt.
Jag har trivts där, men numera sover jag väldigt oroligt. Jag har aldrig riktigt förstått vad som varit fel.
Nu har jag upptäckt vad.
När fönsterna blev målade i vårt sovrum, satte vi en extra säng i vardagsrummet.
Jag sov som en stock. Hela natten.
Vår säng är idag under ett fönster, Där är två dörrar med ingång förutom de två fönsterna.
I vardagsrummet är där bara en ingång. Ett fönster och en balkong dörr.
Jag pratade med min man om det här och inom en snar framtid kommer vi byta rum.
Det ska bli spännande för vardagsrummet blev aldrig varken målat eller
 tapetserat när vi flyttade in i huset.
Alla väggar i huset var vita med bårder längst upp. Jag tycker om vitt, men som jag skrivit tidigare så vitt gärna brutet i en annan färg.
Så nu är frågan vad vi väljer för färg i sovrummet?
Det ska bli kul att förnya sig. Men det kommer mest bli att flytta om det vi redan har. Flytta lite tavlor och kanske sy nya kuddöverdag.
Temat är redan bestämt och jag utgår ifrån en gammal skyltning som fanns i "fröknarna Pettersons manufaktur" som fanns här i Holmsund. Även gamla relkamskyltar och en gammal karamell burk i glas. Ja, ni fattar. Det kommer att bli hur kul som helst.
Jag är lite smått förtjust i butik- och industridesign från gamla tider.
Kan berätta om "Fröknarna Petterssons" en annan gång.
:
/Hella
:

Inga kommentarer: