måndag 25 maj 2009

Hemma pyssel.




Vi har helt gått upp i trädgården för tillfället. Jag kan inte påstå att jag är särskilt duktig. Gillar när saker och ting inte är som hos andra. En personlig prägel. Gillar blommor men glömmer lätt att vattna dom. Planterar tyvärr ut växter utan någon som helst planering. Men vad är fint och vad är fult? Det ligger i betraktarens ögon. Vi myser väldigt mycket i vår trädgård.


Den är stor så att barnen kan springa och leka i den.


Vi har fruktträd och bärbuskar. Odlar kryddor och så har jag några medicinalväxter till min hemgjorda kosmetik. Läkeros, Jasmin och mycket annat.


Sommarens projekt är ett växthus/uterum. Som jag har längtat efter det! Vi bor längs kusten och vissa dagar så drar det isvind över gården fast att solen skiner. Ska bli skönt att mysa i ett rum med tak och glas.


Jag kan se framför mig hur jag sitter i växthuset/uterummet till nästa vår inlindad i en filt sippande på ett glas rödvin och tittar på vin rankorna som slingrar sig upp. Vindruvor som sen ska bli mitt eget hembryggda vin.

Detta är vår uteplats just nu. Jag och äldsta dott håller på att måla skärmarna röda.

Badtunna står vid vår uteplats. Man kan se att skärmarna är färdigmålade.


Vi grillar och steker på murikka på sommaren och så har jag startat i gång vår lilla fontän som också är vid uteplatsen. En vädigt enkel sådan och barnvänlig. Men det är mysigt med porlande vatten.
Så småningom så ska det väl bli klart omkring uteplatsen. Tills vidare får jag sitta och drömma på en hemsida som jag hittade. Du kan göra ritningar och flytta om möbler bord o.s.v. Till och med kan du sätta in ditt husdjur!!?? Ganska fiffigt ändå om man inte har något och vill se hur just din trädgård ser ut med husdjur i.
I det ritprogrammet ska jag sitta och drömma och rita på trädgården. Så nu ska jag sätta in ett växthus i min trädgårds ritning. Jag kommer att sätta in ett dansgolv också. Det ska gå att dansa salsa där i trädgården.
länken är: http://www.housetohome.icovia.com/ ( rita och dröm)

/H

Inga kommentarer: