måndag 18 maj 2009

Helgen gick fort.

Helgen har gått fort. Alldeles för fort. Det var ju nyss fredag! Och nu är det söndag! Hur gick det till?
Vi försöker få hyfs på vår trädgård. Det har inte slagit ut så mycket blommor ännu. Men det är bara en tidsfråga. Idag jag sytt två fickor att hänga om halsen för utställare på mässor, i camo. Just orkar jag inte gå in på varför.
Sen var vi på storkonsum och köpte matjord en omgång med 8 säckar och sedan en omgång med 11 säckar för vi insåg att det inte skulle räcka. Kan tillägga att vi gjorde samma turné i fjol. Ungefär lika många säckar. Vi har sågat i vårt gamla äppelträd. Det ser inte klokt ut.Men det var nödvändigt för grenarna har gjort att trädet delat på sig.Det blir lite äpplen på det i alla fall. Nu ligger grenarna under äppelträdet. Får se när min make behagar hjälpa mig att frakta bort dom. .....
Vi är inte på långa vägar lika duktiga och proffsiga som en av våra grannar. Men vi lär oss.

Igår gick hela dan i ett huj. Hjälpte min mamma att sy fyra kjolar,enkla dock. Stickade lite på min sjal som jag inte vet hur det kommer att bli för slutresultat. Gör om ett mönster som egentligen är en poncho, men jag ville hellre ha en sjal.

Jag stickar fel och det blir inte alls som jag tänkt mig.

Men färgen är fin. Det är ull och silke i garnet. Garnet har jag köpt på hemflit i Umeå.



Lagade mat och så var det melodifestivalen som dotter inte ville sitta och se ensam. Norge vann. Grattis Norge! Det var en bra scenshow och han var en lagom söt svärmorsdröm. Eller, hade jag varit några (många)år yngre och ogift,så varför inte? Men låten? Nja. Jag är väl inte så förtjust i fiolgnid.
Hur som helst så skulle promt den lilla madammen vara vaken och titta.OK det är ju lördag.
När klockan närmade sig elva så bad hon att få gå och sova. - snälla mamma kan du inte berätta för mig imorgon vem som vann? Jo, det lovade jag ,snäll som jag är.
Zappade över till filmen " Jackie Brown". En otroligt bra film och och otroligt bra soundtracks." Across 110th street" tex. Mycket bra låt.
Mycket bättre än Norges bidrag i melodifestivalen.
godnatt.
/H

Inga kommentarer: