tisdag 7 februari 2017

En pippitröja ser kanske dagens ljus

Har upptäckt att ett av de mest klickade inlägg jag gjort handlar om en pippitröja.
Troligen för att Pippi Långstrump är med på en bild.

Här är mitt tidigare inlägg: Hemstickad pippitröja

Jag ska erkänna att det är mest en mardröm att sticka den.
Jag fick för mig att jag skulle sticka den på rundstickor och sen insåg jag att den blev för stor.
Så jag fick repa upp den.
Vilket innebar att det vita garnet har fått en lätt ton av blått och rött på vissa ställen.
Inte nog med det.
När jag skulle sticka de eländiga armarna så inser jag att mönstret inte stämmer så bra.
 Så det blev att repa upp armen jag redan stickat och sticka uppifrån och ner istället. Jag fick sticka på känn så att armen ska se hyfsad ut.
Jag är inte direkt nöjd med resultatet och som det inte var nog kommer troligen det blåa och röda garnet inte att räcka.
Snacka om missflyt. ( missflyt = norrländska för: Det går inte på räls.)

Så nu är det en arm kvar att sticka och stickningen ligger i en påse och hånler åt mig.
Jag plockade fram den nu enbart för att ta en bild på eländet.
Det hade varit kul att få använda den. Den verkar bli varm och skön.
Jag ska ta mig i kragen nu när syrummet snart är klart.
Jag hoppas på att hitta garn i liknande färger så att den andra armen också blir klar.
Eller så får det bli som det vart.

Pippitröja i alpackagarn
Det har ju smällt till och blivit kallare igen här i vår del av världen.
Det hade varit härligt att kunna ta på sig denna.
Jag får ta ett ryck med att sticka några varv i taget ,
så kan jag ha den på mig till helgen när vi reser till Luleå och hälsar på äldsta dottern.
Önska mig lycka till.

Ha det gott och lev väl.

Helén


Inga kommentarer: