måndag 20 april 2015

Uppdatering av Bastun i källaren

Idag har vi varit och hämtat brädor till lavarna i bastun.
Det kommer att bli så snyggt.
Vi valde värmebehandlad ask som är förberett för att användas i bastun.
Stommen blir i furu men blir dold av det andra virket av ask.
Golvet har klinkers som ser ut som ett trägolv och
det har golven i resten av utrymmet också.
Men i det andra utrymmet har vi lagt golvet lite annorlunda.
Bilder kommer, jag lovar.
När vi flyttade in i huset så var duschen i källaren väldigt nergången.
Vi började renovera den för ca. 10 år sedan men blev aldrig riktigt färdig.
Vi beslöt att behålla allt kakel och mosaik som vi redan satt upp och fortsätta
med att sätta upp resten till den blivande bastun.
Om jag har tur och det hoppas jag att jag har, så blir det premiärbastubad i helgen.
Här kommer en liten bildkavalkad på vårt bastuprojekt.
:
/H
Stomme till lavar i bastun.
Detta är furu men sittdelen och
ryggstöd blir i ask.





















Arbete pågår med bastun.
Golvet har klinkers
Som ser ut som trägolv.























Takbelysning i blivande bastun.
Här finns många vinklar och vrår.
Enligt maken är inte en enda vinkel rät.
 




 

Bastubelysning och kaklade väggar.
 

PS. Hur går det då med mina nyårslöften?
Jag håller strikt LCHF men att komma mig i säng går si så där. DS.
 


Inga kommentarer: