fredag 17 april 2015

Min viktresa och ännu ett nyårlöfte

Så fortsätter då min viktresa.
Det går sakta med säkert framåt och jag känner mig väldigt glad att jag tagit tag i detta för det hjälper.
Jag börjar verkligen känna i kroppen att detta är rätt sätt för mig.

Första tecknet på att jag är på rätt väg fick jag igår när jag fick en hälsodryck som var sötad med fruktos. Det var så sött att jag faktiskt mådde illa. Jag ville knappt svälja det.
Jag har ju slutat med gluten och laktos för flera år sedan, men jag har ätit glutenfria alternativ.
Glutenfritt bröd innehåller bara en massa kolhydrater. Ris innehåller mycket kolhydrater.
Jag äter inte ris och ej heller kolhydratrik mat.

Men nu till mitt tredje nyårslöfte som har med sömnen att göra.
Det är nog ett av det svåraste att löftet att hålla.
Jag gillar att vara vaken på kvällen. Jag är mest aktiv under den tiden på dygnet.
Det är då jag har min inspiration och skaparlust.
Men tyvärr stämmer min dygnsrytm inte in på hur dagens samhälle ser ut.
Så när jag kommer igång på kvällen så är det egentligen snart dags att sova.
Jag har haft jobb där jag stigit upp väldigt tidigt men min kropp vill inte stiga upp då.
Det är väldigt jobbigt att ligga och titta upp i taket kl. två eller tre på natten.
Får jag väl sova efter min dygnsrytm sover jag mina åtta timmar utan problem.
Såvida jag inte blir väckt av maken som snarkar.
Så min utmaningen att komma i säng före tolv på natten kommer nog bli mitt svåraste nyårslöfte att hålla.
Jag tar tacksamt emot tips.
För kunde jag komma mig i säng och sova mina timmar,stället för att få en sömn på 5½- 6½ timme.
Då skulle jag nog rasa ytterligare i vikt.
:
/ Hella
:
:




Inga kommentarer: