söndag 24 februari 2013

Sovrummet med extra vägg.

Jag tar skit och gör det till guld.
 Är menat som att man tar negativ kritik och tar lärdom av det och gör något bra eller till och med något bättre av det. Det har jag lärt mig att göra nu.
 Det kan även ha en annan mening, våra saker vi har hemma är inte märkesmöbler ej heller våra föremål. Men om man sätter ihop dem i en helhet och gör atmosfären i sitt hem trivsamt för sig själv och sin familj. Det anser jag vara värt allt guld i världen. Då gör jag det till guld.
 
 
Kardanlampa från ett fyrskepp.

Nu börjar vårt sovrum verkligen känna hemtrevlig. Tapeten är på plats och tavlor börjar komma upp på väggarna igen. Temat i sovrummet blir rött, brunt, grönt och guld/ mässing. Det råkar bli så utan att jag egentligen planerat det. Vi har som sagt använt oss av saker vi redan har hemma och flyttar om dem.
På den sidan väggen där sängen står är där dessa färger på andra sidan väggen blev det mer pastellfärger.
Skyltdockan som gör reklam för underkäder, har fått flyttat in i sovrummet nu och har äntligen hittat sin rätta plats.
Tapeten är som sagt ett gammalt mönster som kommer från en kollektion som heter "gammelsvensk".
Lampan på bilden är en kardanlampa i mässing. Den kommer från ett fyrskepp och hängde i mässen på båten. Den har jag fått av pappa för länge sedan och den har hängt med mig alla år. Det enda jag gjort med lampan är att byta elen i den för att den hade bajonettfattning  för glödlampan. Sådana glödlampor är krångligare att skaffa sig. Jag har samlat på mig många föremål med utskuret mönster i plåt. Jag är lite förtjust i det.
:
/H
:

Inga kommentarer: