tisdag 13 november 2012

Renoverad tvättstuga

Inte finns där tid för piffning och styling för att visa upp vår tvättstuga på ett trevligt sätt.
En sak är säker. Jag trivs väldigt bra här.
Där är en del småfix.
 Men den är fullt fungerande och mycket ljus och trevlig.
Vi har luftavfuktare som torkar vår tvätt och
 jag kan varmt rekomendera detta.
Stängerna för tvätten är av aluminium och man hänger över två stänger,
 vilket göra att tvätten torkar mycket fortare.




När vi köpte huset fanns där en ny tvättmaskin och vi hade en i vår lägenhet som var toppmatad.
Den tog vi med oss till huset.
När den toppmatade tvättmaskin gick sönder köpte vi en ny.
Vi är ju två hushåll med flera personer så vi tyckte det var en lyx vi kunde kosta på oss.
Min man svetsade ihop ett stativ som maskinerna står på.
Vi har en torktumlare men den använder vi aldrig.
Den står mest och samlar damm och är en avlastningsyta.


 
 
En gammal mangel finns också.
Den har fabrikatet Husqvarna. Fungerar utmärkt.
Jag har bara köpt en ny mangelduk till den.
Men jag ska erkänna att det är mest min mamma som använder den.
Vi har bra med bänkytor att vika tvätt.
Extra torkställningar för sockar och annat smått.
De blåser av aluminiumstängerna annars.
Sa jag att tvätten luktar väldigt gott? Som en blåsig sommardag.
Källaren håller vi torr p.g.a. att luftavfuktaren drar bort all fukt.
Väggarna är vitkalkade och får andas.
Vårt första försök, ever, att sätta klinkers är gjort här.
Vi betalade 1 krona / klinkersplatta. Ett bra träningsställe, tyckte vi.


 
 
Dörrarna är målade blåa.
Ville få känslan av att hamna på Keta eller någon annan grekisk ö.
Innan var dörrarna  mörkbruna.
Skåpdörrarna under diskbänken var orange.
Inte så inspirerande alls.
Vill man titta hur det såg ut medan vi rev bort det gamla i tvättstugan,
 så finns bilder här på bloggen.
:
/ HElla
:



Inga kommentarer: