tisdag 2 oktober 2012

Påbörjat spedetröjan. Den blir vintervit.

Det går saaaakta fraaamåååt.
 Men nu är mönsterbården nederst på tröjan klar och slätstickningen har tagit vid.
Mönstret jag stickar i sidorna ändrade jag flera gånger emedan jag stickade bården.
Jag har använt mig av olika delar på på gamla mönster av tröjor.
Man kan säga att jag gör min egen personliga tolkning.
Alpackan är så mjuk och härlig att sticka med att jag hamnar i trans när jag stickar.
Min avkoppling och meditation blir en slätstickning som känns oändlig och
 monoton med små mönster avbrott i höger och vänster sida.
Det finns inget annat än att sitta ner på rumpan och sticka.
Denna typ av stickning är bra för mig som i vanliga fall har ett yrke som är allt annat än monotont.
.
Här har jag påbörjat min spedetröja på rundstickor 1½

Nedersta mönsterbården på spedetröjan är färdig och
 slätstickningen tar vid.

Detalj av mönsterbården på min spedetröja.
 
Det är lätt att fastna i stickningen och glömma tid och rum.
Inte så bra när man ska upp och hoppa tidigt imorgon och jobba.
Dags att lägga bort meditations stickningen.
:
/ HElla
:

Inga kommentarer: